REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.bessklep.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę przy wykorzystaniu środków pod adresem www.bessklep.pl
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu każdy użytkownik powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu oznacza akceptację wszystkich postanowień Regulaminu.
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
3.1. Sprzedawca/Usługodawca - Sklep internetowy www.bessklep.pl jest prowadzony przez firmę:
IULIIA GORBAN
ul. bpa A. Małysiaka 4/1, 30-389 Kraków
NIP 6793153775 REGON 367855668
telefon +48 794 329 286, adres poczty elektronicznej shop@bessklep.pl
3.2. Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.bessklep.pl za pośrednictwem którego Klient może kupić towar
3.3. Regulamin – niniejszy Regulamin, który w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną jest dokumentem o którym mowa w art.9 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz.1204 ze zm.).
3.4. Klient/Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia w Sklepie Internetowym.
3.5. Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy zakupu za pośrednictwem Sklepu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3.6. Towar – produkty oferowane do zakupu przez Sprzedawcę wymienione i opisane na stronach Sklepu.
3.7. Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży towaru w rozumieniu ustawy - Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem w wyniku złożenia zamówienia z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
3.8. Zamówienie - dyspozycja zakupu towaru złożona przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia określająca jednoznacznie rodzaj i ilość.
3.9. Usługa elektroniczna – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
3.10.Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; korzystająca lub zamierzająca skorzystać z Usługi Elektronicznej.
II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- W sklepie Internetowym dostępne są następujące usługi elektroniczne:
Konto oraz Formularz Zamówienia. - Korzystanie z Konta jest możliwe po wypełnieniu Formularza rejestracji i kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W Formularzu Usługobiorca powinien podać imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
- Usługa elektroniczna Konto jest świadczona nieodpłatnie do czasu otrzymania przez Usługodawcę od Usługobiorcy żądania usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) na adres www.bessklep.pl bądź wysyłania pisma z rezygnacją na adres Sprzedawcy.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się w chwili dodania przez Klienta pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie. Szczegółowy opis wypełniania Formularza jest zawarty w ust. III pkt. 3 niniejszego Regulaminu.
- Usługa elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy i kończy się z chwilą złożenia zamówienia na towar.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem informatycznym Usługodawcy/Sprzedawcy to: komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z zainstalowanym systemem operacyjnym pozwalającym na dostęp do internetu za pomocą przeglądarki internetowe oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail i numeru telefonu.
- Usługobiorca/Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając praw autorskich i znaków towarowych Sprzedawcy/Usługodawcy ani osób trzecich. Wprowadzane dane powinny być zgodne ze stanem faktycznym.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych (z wyłączeniem reklamacji produktu opisanej w ust. VI) można składać w formie elektronicznej na adres shop@bessklep.pl oraz pisemnie na adres podany w ust. I. pkt.3.1. Sprzedawca/Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Przeglądanie produktów Sprzedawcy na stronie Sklepu Internetowego nie wymaga rejestracji.
- Na stronie sklepu Internetowego mogą znajdować się informacje o promocjach.
III. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Każdy produkt Sprzedawcy na Stronie Internetowej Sklepu jest opisany odrębnie pod zdjęciem wraz z aktualną ceną brutto podaną w złotych polskich zawierających podatek VAT .
- Zamówienia na towary można składać przez stronę www.bessklep.pl 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Zamówienia są wysyłane w ciągu 3 roboczych dni.
Klient składa Zamówienie w następujący sposób:
a) Klient bez rejestracji:
- wchodzi na na stronę www.bessklep.pl
- wybiera produkty będące przedmiotem zamówienia dodając je „do koszyka”,
- dokonuje zamówienia wybranych produktów korzystając z przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty,” a także akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego oraz informację o konieczności poniesienia kosztów
- odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy.
- wybiera sposób dostawy oraz sposób zapłaty należności obejmującej cenę sumaryczną produktów oraz koszty dostawy,
- wpisuje dane odbiorcy Zamówienia oraz adres na który ma nastąpić dostawa, a także akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego oraz informację o konieczności poniesienia kosztów odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy.
b) Klient wcześniej zarejestrowany (posiadający Konto):
- wchodzi na stronę www.bessklep.pl
- wybiera produkty będące przedmiotem zamówienia dodając je „do koszyka”,
- loguje się swoim loginem i hasłem
- dokonuje zamówienia wybranych produktów korzystając z przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, a także akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego oraz informację o konieczności poniesienia kosztów odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy.
- wybiera sposób dostawy oraz sposób zapłaty należności obejmującej sumaryczną cenę produktów oraz koszty dostawy,
- akceptuje dotychczasowe dane odbiorcy Zamówienia oraz adres na który ma nastąpić dostawa, ewentualnie nanosi zmiany w tym zakresie.
- Sklep w odpowiedzi na zamówienie Klienta przesyła mu niezwłocznie wiadomość elektroniczną na podany adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęciem oferty, lub informację o braku możliwości jej przyjęcia.
- Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym Zamówieniu, które uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić. Jeżeli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, bądź niezbędne dane nie zostaną uzupełnione w terminie do 7 dni, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Cena towaru podana na stronach internetowych www.bessklep.pl jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia i stanowi cenę brutto w złotych polskich (zawierającą podatek VAT). Cena ta nie obejmuje kosztów dostawy które Sprzedawca jest obowiązany podać w Formularzu Zamówienia. Dodatkowo Sprzedawca podaje Kupującemu łączną cenę za zamówiony towar wraz z opłatą za dostarczenie w potwierdzeniu zamówienia. Standardowe koszty dostawy przesyłek podane są w zakładce na stronie internetowej.
- Kupujący może być obciążony dodatkowymi kosztami wykraczającymi poza uzgodnioną cenę wyłącznie po uprzedniej akceptacji przedstawionych przez Sprzedawcę nowych warunków.
- Klient może wprowadzić korekty w Zamówieniu poprzez kontakt z obsługą techniczną Sklepu do czasu wystawienia dowodu sprzedaży na zamówiony towar.
- Informacje prezentowane na stronie Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego, a nie stanowią oferty.
- Sklep zastrzega sobie możliwość aktualizowania cen towarów zamieszczonych na stronie Sklepu, nie wpływa to na Zamówienia złożone i przyjęte przed wprowadzeniem zmian.
- Złożenie zamówienia wymaga uprzedniej akceptacji treści Regulaminu i podania danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Towary oferowane w Sklepie są wytwarzane przez Sprzedawcę, oryginalnie zapakowane i oznakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby prezentowana na stronach oferta była aktualna. Gdyby jednak niektóre z towarów były niedostępne, Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej sytuacji telefonicznie lub drogą mailową.
IV. SPOSOBY I TERMIN ZAPŁATY
- Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za zakupy:
a) za pobraniem - zapłata gotówką należnej kwoty bezpośrednio przy odbiorze przesyłki, za pisemnym pokwitowaniem,
b) płatność „z góry” przelewem/przekazem pocztowym na rachunek bankowy Sprzedawcy ING KONTO 29 1050 1445 1000 0092 4845 2980 - przed wysyłką towaru.
c) poprzez serwis PayU (płatność on-line). - W razie wystąpienia konieczności zwrotu kwoty środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia zapłaty za złożone zamówienie w terminie do 7 dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
W tytule płatności wystarczy podać numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługi Sklepu. W razie braku wpłaty w terminie j.w, oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostanie usunięte z systemu.
- Każda transakcja potwierdzana jest dołączonym do towaru dokumentem sprzedaży - paragonem fiskalnym lub fakturą VAT, w zależności od wyboru dokonanego przez Klienta podczas składania zamówienia.
V. SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIÓR TOWARU
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego wg. zasad określonych w Regulaminie realizowane są zamówienia z dostawą na terenie Polski.
- Zamówione towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej w paczkach na adres wskazany w Zamówieniu.
- Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić czy opakowanie zbiorcze nie uległo uszkodzeniu w transporcie, a w przypadku, gdy opakowanie nosi znamiona uszkodzenia Klient ma prawo odmówić jej przyjęcia i zażądać od Dostawcy sporządzenia protokółu szkody oraz jak najszybciej skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Przesyłka dostarczana jest w terminie nie dłuższym niż 7 dni od przyjęcia Zamówienia.
- Przy zamówieniu poniżej 200,01 zł kosztami wysyłki obciążany jest Kupujący. Wysokość opłaty za dostarczenie uzależniona jest od formy płatności oraz ilości i wagi dostarczonych paczek. Dla zamówień od 200,01 zł dostawa gratis (paczkomaty InPost). Sprzedawca informuje Klienta o kosztach dostawy przy każdym potwierdzeniu Zamówienia.
VI. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczania Klientowi towaru wolnego od wad.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli dostarczony towar ma wadę fizyczną lub prawną w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014, poz. 121) (rękojmia).
- Jeżeli sprzedany towar jest niezgodny z umową, Klient może:
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, lub żądać obniżenia ceny, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni towar wadliwy na wolny od wad, albo wadę usunie.
- żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych w w/w przepisach kodeksu cywilnego.
Klient będący Konsumentem może żądać wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, chyba że jest to niemożliwe ze względu na rodzaj towaru.
- Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i jeżeli reklamacja jest uzasadniona - niezwłocznie wymienić towar wadliwy/ usunąć wadę na swój koszt .
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie do 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- Klient może zgłosić roszczenia z tytułu rękojmi listownie na adres siedziby Sprzedawcy lub na drogą elektroniczną na adres: shop@bessklep.pl.
VII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni / czternastu/, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru). Do zachowania tego terminu wystarczy złożenie i wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można wysłać za pośrednictwem e-mail na adres shop@bessklep.pl, lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy podany w części I. pkt.3, ppkt.1.
- Konsument zwróci Sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy oryginalnie zapakowanym, wolnym od wad fizycznych i oznak użytkowania. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Zwrotu towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy:
ul. bpa A. Małysiaka 4/1
30-389 Kraków. - Sprzedawca niezwłocznie, nie później w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- Konsument ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego, umowę uważa się za niezawartą.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Klient dokonując Zamówienia w Sklepie Internetowym wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w zrozumieniu ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz.926 ze zm.) w celu ich przetworzenia w związku z realizacją umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
- Administratorem bazy danych osobowych przekazywanych przez Klientów/Usługobiorców za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające przetwarzanie danych osobowych.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umów sprzedaży na odległość w związku z tym mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do Klienta oraz w przypadku płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym, bądź w celach na które Klient wyrazi zgodę, w tym w celach marketingowych i informacyjnych.
- Klienci/Usługobiorcy mają prawo dostępu do treści swoich danych, mogą je weryfikować, prostować i usuwać w każdym czasie. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres shop@bessklep.pl.
Dane są przekazywane dobrowolnie, lecz są niezbędne w celu złożenia zamówienia.
- Zasady stosowania Cookies zostały określone w zakładce „Polityka Prywatności.”
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o których mowa w ustawie z 23.08.2007 r, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktyko rynkowym.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827), ustawy- Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002r. nr 101 poz.926 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy obowiązującego prawa.
- Prawem właściwym dla zawarcia w ramach Sklepu umowy sprzedaży jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami - sądy powszechne RP, chyba, że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Ewentualne spory pomiędzy Sprzedającym a Klientem, nie będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej, wg. Regulaminu tego Sądu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu oraz zasad funkcjonowania Sklepu w terminie nie krótszym niż 5 dni od momentu udostępnienia na Stronie Internetowej sklepu. Jeżeli w czasie od ostatniego logowania się Klienta do konta nastąpiła zmiana Regulaminu, Sprzedawca może żądać od Klienta dokonania potwierdzenia /akceptacji/ zmian - co będzie warunkowało przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Regulamin jest dostępny dla Klientów bezpłatnie pod adresem www.bessklep.pl w zakładce „Regulamin”.
- Regulamin obowiązuje od 1.III.2018 r.
Wzór Załącznik do Regulaminu
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy).
Adresat:
Sklep internetowy www.bessklep.pl
firma IULIIA GORBAN
ul. bpa A. Małysiaka 4/1, 30-389 Kraków
telefon +48 794 329 286, adres poczty elektronicznej: shop@bessklep.pl
Ja/My(*)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
kupna/sprzedaży (*)następujących rzeczy: …………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………….